Administrator
Administrator

Dołączył: 24 Lip 2007
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3
Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:08, 24 Lip 2007 Temat postu: Regulamin |
|
|
Regulamin Ogólny Forum:
1) Cele, założenia i polityka forum:
A) Cele i założenia forum:
§ 1.Celem istnienia tego forum jest umożliwienie laikom i osobom zainteresowanym zdobycie informacji na temat Islamu i krajów z kręgu cywilizacji Islamskiej i udzielenia odpowiedzi na ewentualne pytania lub skierowanie tam gdzie odpowiedź będzie można uzyskać.
§ 2. Celem istnienia tego forum nie jest stworzenie konkurencji dla jakiegokolwiek istniejącego w języku Polskim forum, lecz wypełnienie niszy gdzie do forum mają dostęp przedstawiciele wszystkich wyznań i gdzie Islam nie jest obrażany.
§ 3. Celem istnienia tego forum nie jest prowadzenie debaty "nad Islamem" lecz jedynie rzetelne o nim informowanie, i udzielanie odpowiedzi na wszelkie związane z Islamem pytania.
§ 4. Forum dopuszcza możliwość dyskusji o Islamie i na temat Islamu, ale nie kwestionowanie jego zasad, założen i nauk.
B) Polityka forum:
§ 1. Przy predstawianiu określonych założen czy nauk Islamu należy podać jaką gałąź i/lub szkołę Islamu dane stanowisko reprezenutje. W przypadku gdy autor/autorka postu nie wie jaką gałąź i/lub szkołę Islamu dane stanowisko reprezentuje należy informacje o tym umieścić w poscie. Zasada ta nie dotyczy zadawanych pytań.
§ 2. W przypadku powoływania się na stanowisko innej niż Islam religii obowiązują te same zasady co przy powoływaniu się na Islam.
§ 3. Forum ma charakter informacyjny o Islamie i krajach muzułmańskich, nie ma na celu promowania Islamu czy faworyzowania jakiejkolwiek jego gałęzi i/lub szkoły przy udzielaniu informacji na jego temat.
§ 4. Forum nie jest miejscem do informowania o innych niż Islam religiach. Wyjątkiem od tej zasady jest: stosunek Islamu do innych religii, status wyznawców innych religii w Islamie oraz tematy pokrewne.
§ 5. Forum dopuszcza odmienność zdan i opinii tak długo jak są zachowane podstawowe zasady kultury osbobistej i wzajemnego szacunku przy ich wyrażaniu. Pozostałe zasady prowadzenia dyskusji są wyszczególnione w regulaminie.
§ 6. Forum nie ogranicza się jedynie do kwestii religijnych. Celem jest udzielenie jak najszerszej informacji o krajach muzułmańskich również w bardziej laickich kwestiach, takich jak: kultura, turystyka, muzyka, obyczaje czy kuchnia.
§ 7.Forum nie jest miejscem umieszczania lub propagowania własnych poglądów na temat religii.A także kwestionowanie prawa sharia.
2) Zakazy i kary:
A) Na forum nie będzie tolerowane:
§ 1. Obrażanie Islamu czy jakiejkolwiek innej religii w jakikolwiek sposób. Osoby które będa to robic będa banowane bez uprzedzenia a posty usuwane.
§ 2. Umyślne umieszczanie linków do stron obrażających Islam. Posty będa od razu usuwane a osoba ktora je umieści za każdy post z takim linkiem otrzyma jedno ostrzeżenie lub bana.
§ 3. Naśmiewanie sie z czyichkolwiek wierzeń religijnych. Posty będa od razu usuwane a osoba ktora je umiesci za każdy post o takiej treści otrzyma jedno ostrzeżenie lub dostanie bana.
§ 4. Kwestionowanie zasad Islamu, Szariatu, Koranu, i/lub Sunny Proroka .Posty będa od razu usuwane a osoba ktora je umiesci za każdy post o takiej treści otrzyma jedno ostrzeżenie lub dostanie bana.
§ 5. Obrażanie innych forumowiczów (w tym tresci rasistowskie). Posty będą od razu usuwane a autor za każdy post o takiej treści otrzyma jedno ostrzeżenie lub dostanie bana.
§ 6. Próby nawracania kogokolwiek na jakąkolwiek religię. Posty będą od razu usuwane a autor za każdy post o takiej treści otrzyma jedno ostrzeżenie.
§ 7. Posty podające informacje nieprawdziwe. Posty będą usuwane i jeśli autor postu umiescił go umyślnie otrzyma jedno ostrzeżenie za każdy post.
§ 8. Podpisy i/lub awatary obraźliwe pod względem wierzeń religijnych innych użytkowników oraz ich samych. Użytkownicy posiadający obraźliwe podpisy i/lub awatary będą od razu banowani bez ostrzeżenia.
§ 9. Promowanie i/lub zachęcanie do przemocy. Posty będą usuwane a autorzy/autorki takich postów będą banowani bez ostrzeżenia.
§ 10. Umieszczanie treści niezgodnych z prawem R.P. Posty będą usuwane a autorzy/autorki takich postów będą banowani bez ostrzeżenia a w poważniejszych przypadkach ich adresy IP oraz treść postów będą przekazane odpowiednim organom scigania.
§ 11. Umyślne prowokowanie klótni, sprzeczek i awantur na forum. Posty będą usuwane a autorzy/autorki takich postów mogą dostać ostrzeżenie. Osoby łamiące ten punkt regularnie będą banowane.
§ 12. Łamanie powyższych zasad w wiadomościach prywatnych.
§ 13.Pisanie tych samych postów (lub postów o tej samej treści) w kilku różnych działach jednocześnie, posty powtarzające się będą kasowane bez ostrzeżenia a użytkwonicy/użytkowniczki robiący to regularnie będą banowani.
§ 14. Prowadzenie kilku kont na forum z jednego adresu IP, użytkownicy będą banowani bez ostrzeżenia. Wyjatkiem od tej zasady jest sytuacja gdy kilka osób korzysta z tego samego łącza, wówczas proszę uprzedzić o tym fakcie Administrację forum w celu uniknięcia omyłkowego bana.
§ 15. Osoby obrażające Islam na innych forach i/lub stronach internetowych. W przypadku zidentyfikowania takiej osoby będzie ona banowana bez ostrzeżenia i wszystkie jej posty zostanąt usuniętę z forum niezależnie od ich treści.
§ 16. Osoby udające muzułmanów/muzułmanki. W przypadku zidentyfikowania takiej osoby będzie ona banowana bez ostrzeżenia i wszystkie jej posty zostaną usuniętę z forum niezależnie od ich treści.
§ 17. Posty pisane z adresów IP "gaming serverów" lub innych serverów "pośrednich" w celu ukrcia prawdziwego IP osoby piszącej. W przypadku zidentyfikowania takiej osoby będzie ona jdno ostrzeżenie za każdy taki post i wszystkie jej posty napisane w ten sposób zostaną usuniętę z forum niezależnie od ich treści.
§ 18. Propagowanie na forum własnych poglądów(nie zgodnych z Quranem bądz Sunną proroka(Salla Allahu Alejhi Wa Sallam) za każdy post w którym będą propagowane rzeczy nie zgodne z Quranem bądz Sunną(Kwestionowanie) będzie karane ostrzeżeniem.
B) Zasady Banowania:
§ 1. Użytkownicy posiadający trzy ostrzeżenia będą banowani na stałe.
§ 2. W przypadku zagrożenia banem użytkownik zostanie o tym uprzedzony. Zasada ta nie dotyczy wyszczególnionych wcześniej przypadków.
§ 3. Decyzja o banie może być cofnięta w wyjątkowych przypadkach przez Administratora.
§ 4. W przypadkach gdzie karą za złamanie regulaminu może być ostrzeżenie lub ban, decyzja o tym która z tych kar zostanie zastosowana należy do Moderatora.
§ 5. W przypadkach gdzie regulamin daje możliwość ukarania lub nie ukarania użytkownika/użytkowniczki ostrzeżeniem, decyzja o wymierzeniu lub niewymierzeniu kary należy do Moderatora.
C) Dopuszczalne jest:
§ 1. Wyrażanie własnych poglądów i myśli, tak długo jak nie łamia one regulaminu.
§ 2. Prowadzenie dyskusji na dowolny temat związany z tematyką forum, tak długo jak nie łamie ona regulaminu.
§ 3. Polemika z innymi użytkownikami, tak długo jak nie są łamane zasady regulaminu.
3) Zasady Moderowania:
A) Prawa Moderatorów:
§ 1. Moderatorzy decydują o tym czy dany post łamie zasady regulaminu zgodnie z własnym uznaniem i sumieniem.
§ 2. Moderatorzy decydują o tym czy ukrać członka forum zgodnie z własnym uznaniem i sumieniem na podstawie zasad określonych w regulaminie.
§ 3. Moderatorzy decydują o tym czy rozpatrzyć skargę użytkownika zgodnie z własnym uznaniem i sumieniem na podstawie zasad określonych w regulaminie.
§ 4. Moderatorzy porządkują forum zgodnie z własnym uznaniem i sumieniem.
B) Obowiązki Moderatorów:
§ 1. Moderatorzy mają obowiązek działać według regulaminu.
§ 2. Moderatorzy mają obowiązek likwidować posty lamiące zasady regulaminu.
§ 3. Moderatorzy mają obowiązek uwzględniac i rozpatrywać skargi uzytkownikow skargi.
§ 4. Moderatorom nie wolno się kierować względami osobistymi w stosunku do użytkowników forum.
4) Wnioski i skargi:
A) Skargi:
§ 1. Użytkownicy/użytkowniczki mają prawo informować Moderatorów gdy czują się urażeni treścią posta.
§ 2. Użytkownik/użytkowniczka musi poinformować Moderatora jeśli czuje się urażony/urażona trescię wiadomości prywatnej jeśli chce by winny/winna został/została ukarany/ukarana.
B) Odwołania
§ 1. Od decyzji jednego z Moderatorów można odwołać się do Administratora.
§ 2. Decyzje Administratora są ostateczne i nie ma od nich odwołania.
Uwaga!!
Mam nadzieję iż regulamin jest dobry i wszyscy sie z nim zgadzają.
Co do moderatorów,zostanie niebawem ogłoszony nabór.
Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś ma ochote ewentualnie podjąć się opieki danym działem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|